Thursday, April 10, 2008

Opsamling fra alle grupper


Bord 1
Forudsætninger:
Bygge videre på bibliotekets eksisterende værdier
Målgruppe 9-13 år

1)deltagelse fra børnene - give børnene nogle rammer der kan udfylde som de nu vil, sætte sit præg, skabe sig selv
2)indtænke de sksisterende bibliotekstiltag - det der findes i biblioteksverden nu
3)koble temaer med aktiviteter og samarbejdspartnere
4)mobiltelefonen som bildeled mellem det fysiske og det virtuelle

Bord 2
Brugerinddragelse
-facilitere samtale med og mellem børn
-brug af mobiltelefoner
-mulighed for at præge
-mulighedfor at bidrage til indholdet

Små historier/film om figurerne på hjemmesiden

Sammenhæng mellem det globale og det lokalt site, mulighed for at præge det lokalt

Interaktivitet
-snæver sammenhæng mellem det fysiske og det virtuelle
-lev dit eget postkort
-ringetoner
-mulighed for at skabe egne figurer
-skabe egne sider (mit bibliotek)
-mulighed for at søge i basen

Bord 3
Alle aldre - dem der bruger siden er de rigtige
Vidensverden
Fortællinger
Ambasadører - månedens vært
Personlighed - Brugerinddragelse - podcast
Frirum - børnebiblioteker skal være et frirum, uden tvang.
Børnenes eksperimentarium på nettet
Interaktivitet - PS Boggnasker

Bord 4
Skæve vinkler - starte med et emne om drager, der drager børn ind i universet, en drage der kan drage videre.....
Fortællingen
Indlejring
Bruger input
Det lokale - mulighed for at gøre sit eget bibliotek synligt i det nationale univers

Bord 5
Mulighed for lokalt indhold
Fast(være der hele tiden, som supplement til det tematiserede univers) - linksamling/vidensformidling. Bøger/spil/leg?
Tematiserede universer
Kernekompetencer skal synliggøres

Bord 6
Målgruppe 9-14 år?
Succeskriterie:
trafik på sitet eller trafik i det fysiske bibliotek?
Form og redskaber:
Kobling imellem mobil, net og det fysiske bibliotek
Spørgetjeneste?

Branding:
Kvalificere og prof det eksisterende bibliotek viral markedsføring
Brugerbehovet:
læring (skoleopgaver og livet som sådan), tværkommunikation
Underholdning/oplevelse? Vil vi det??

No comments: