Wednesday, April 09, 2008

Anders Morgenthaler


Nyt webuniver til danske børnebiblioteker

Rammeidé:
Bibliotekerne rummer værdier som er værd at bygge videre på
AM har værdier der kan håndterer biblioteket
AM: Bruger genereret indhold er en kliche! Der er ingen der vil se det, der skal være prof.
AM: Bib har plads og fysiske rum, det er det alle andre går og drømmer om, det er der ikke andre der har!!! (Hmm ok er det så enkelt at det er det unikke ved bib?)

Ideen
Sammenhæng mellem web og fysisk rum, kan og skal ikke adskilles.
-branding, storrytelling på web og i rummet

Hvert år mødes vi (en national gruppe) og lægger en strategi for årets 12 mdr. hver tema kan have undetemaer. CB stiller med styrring, grafiker og tilrettelægger det hele. (JMU: lyder lidt som noget DBC har prøvet i papir udgave).

JMU: det er den "sjove" del af bib.web. men hvor er linket til materialet?


Formål:
Flere faste brugere på børnebibliotekerne
Klare profil - brand (central styrring af et brand). Hjernen - Hjertet - Maven (Tro - Håb - Kærlighed) Det er det der skal få børnene tilbage til biblioteket.
Større synlighed i offentligheden
Rum for fremtidige udviklingstiltag


AM: Stærke følelser præger klæbehjerner - visueller indtryk forstærker, gælder det ikke også andre indtryk (de mange intelligenser)

1 comment:

Lotte Duwe Nielsen said...

Hej Jannik. Fantastisk med næsten tidstro referat fra seminaret. Keep up the good work :-) hilsen lotte